Dersin Adı | İşaret Dili |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEEY 220 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrencilere aktarabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği; sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde işaret dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türk İşaret Dili, Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir? Türk İşaret dili Alfabesi | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1. |
2 | Aile ve çevresi, Vücudumuz,Sağlık | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1. |
3 | Fiiller,Sıfatlar | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2. |
4 | Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2. |
5 | Duygular, Zaman ve Dilimleri | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 3. |
6 | Taşıtlar ve Trafik, Renkler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 4. |
7 | Okul ve Eğitim | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 5. |
8 | Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 6. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 7. |
11 | Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 8. |
12 | Spor, Yönler, Hava ve Coğrafi terimler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 9. |
13 | İsimler, Deyimler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 10. |
14 | Türkiyenin İlleri ve Ülkeler | Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 11. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Veysel Gürsoy Çelik, Türk İşaret Dili Kılavuzu, Yargı Yayınevi, 2015. ISBN : 9786051573892 Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest