DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İşaret Dili
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MEEY 220
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrencilere aktarabilmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşaret dilini aktif kullanabilecek,
  • İşaret dilini alandaki ve dıştaki gruplara aktarabilecek,
  • İşaret dili ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilecek,
  • İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilecek,
  • İşaret dili ile kendini ifade edebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği; sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde işaret dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Türk İşaret Dili, Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir? Türk İşaret dili Alfabesi Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1.
2 Aile ve çevresi, Vücudumuz,Sağlık Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1.
3 Fiiller,Sıfatlar Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2.
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2.
5 Duygular, Zaman ve Dilimleri Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 3.
6 Taşıtlar ve Trafik, Renkler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 4.
7 Okul ve Eğitim Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 5.
8 Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 6.
9 Ara Sınav
10 Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 7.
11 Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 8.
12 Spor, Yönler, Hava ve Coğrafi terimler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 9.
13 İsimler, Deyimler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 10.
14 Türkiyenin İlleri ve Ülkeler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 11.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Veysel Gürsoy Çelik, Türk İşaret Dili Kılavuzu, Yargı Yayınevi, 2015. ISBN : 9786051573892

Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
20
    Toplam
124

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest